مقالات آرشیو خبر ها
ادامه ماه طلایی یوونتوس ؟

ادامه ماه طلایی یوونتوس ؟

تیم فوتبال یوونتوس پس از مسجل شدن قهرمانی آن ها در سری آ ، حال به دنبال کسب دومین جام و قهرمانی در جام حذفی است تا ماه طلایی آن ها کامل شود.این تیم می تواند به کسب سه گانه امیدوار باشد هر چند که کار سختی پیش رو خواهد داشت.

بیانکونری که در این فصل چیزی کم نگذاشته و می خواهد تمام جام های در دسترس را به دست بیاورد راه بزرگی را برای این موفقیت پیش رفت.فیورنتینا را هم در لیگ و هم در جام حذفی شکست داد سمپدوریای قدرتمند و اینتر را نیز مغلوب کرد و اما از همه مهم تر رئال مادرید قدرتمند و پر ستاره را با شایستگی از پیش رو برداشت و راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا و جدال با بارسلونا را برای اولین بار تجربه می کند آن هم در فینال.

اما نتیجه ضعیف یووه در مقابل کالیاری رقم خورد ، هر چند که آلگری در آن بازی به بازیکنان کلیدی خود استراحت داده بود و از بازیکنان نیمکت نشین خود استفاده کرد.خبر خوشحال کننده برای یووه در آن بازی برگشت پل پوگبا بود که با برگشت خود سریع شایستگی های خود را نشان داد و گل این تیم را در آن بازی به ثمر رساند.بازی با نتیجه ی یک بر یک به پایان رسید.

ایتالیا این فصل را عالی سپری کرد چرا که تیم های ایتالیایی هم در لیگ قهرمانان و هم در لیگ اروپا درخشش زیادی داشته اند و با صعود یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا می تواند رتبه لیگ ایتالیا را در میان سایر لیگ ها بالاتر ببرد و همچنین سهمیه ی اروپایی ایتالیا را نیز بالا می برد.

تیم های زیادی نظیر رم و لاتزیو خود را برای رقابت با یووه تقویت کرده بودند اما باز هم نتوانستند جلودار قهرمانی یووه در این فصل شوند و تسلیم قدرت یوونتوس شدند.اینتر و میلان نیز همانند فصل های گذشته روند صعودی نداشتند ، تیم هایی که یک روزی در سطح اول اروپا بودند اما الان مثل یک تیم ضعیف عمل می کنند.

یوونتوس که در مقابل اینتر قرار گرفت و از ترکیب متفاوتی در مقابل این تیم استفاده کرد و آلگری به بازیکنان کلیدی خود استراحت داده بود ، باز هم شکست نخورد و تیم مانچینی را مغلوب کرد.

روبرتو مانچینی در این بازی چند تن از بازیکنان کلیدی خود را در اختیار نداشت و مجبور بود از بازیکنان بی تجربه و بی کیفیت خود استفاده کند و می توان یکی از دلایل شکست اینتر در آن بازی را همین مسئله دانست.و حال باید دید که اینتر در این فصل پیش رو بازیکنان بزرگ خریداری خواهد کرد یا خیر.

دربی ایتالیا همیشه جذاب بوده است اما این بازی از حساسیت و جذابیت بالایی برخورددار نبود چرا که این بازی برای یووه تشریفاتی بود و فقط برای اینتر مهم بود که در صورت پیروزی در این بازی می توانست به کسب سهمیه ی لیگ اروپا امیدوار می بود که موفق به کسب پیروزی هم نشد.

دومنیکو براردی دوباره مقابل میلان هت تریک کرد و ستاره تیمش در آن بازی بود.او با این هت تریک ، توانایی گلزنی بالای خود را دوباره به جهانیان نشان داد.بازیکنی که مدنظر یووه و آلگری است و به نظر می رسد یووه او را برای فصل آینده خریداری خواهد کرد.

حال با صعود مستقیم رم و لاتزیو و یوونتوس به لیگ قهرمانان اروپا ، ناپولی راهی پلی آف شد و باید دید که تیم های ایتالیایی فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا را با چه عملکردی سپری می کنند. 

سهراب میرشکار یکتا


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: